23 November, 2010

Aidiladha 2010

Rabu lepas adalah hari raya haji @ qurban bagi umat islam di seluruh dunia... ada yang pergi menunaikan rukun islam ke-5 di mekkah, aku sendiri belum lagi mampu untuk pergi menyahut seruan itu..mungkin ada rezeki aku akan ke sana jua, untuk menunaikan ibadah tersebut....
buat masa nie kena kerja kuatlah kan kumpul duet kat tabung haji tu...untung-untung muda lagi dah boleh pegi kan, yerlah selagi tenaga masih kuat masa nie lah kite nak pegi beribadat tp yang paling penting mesti lah dari sumber rezeki yang halal......oklah jom kite cuci mate skit dengan pic2 yang di snap masa hari raya pertama hari tu,,,

Time nie lembu kena sembelih..aku tak sempat tengok coz sebuk duk cari
selipar kat depan umah tak jumpa..hehhhe


Selepas disembelih oleh tukang sembelih dari kampung sebelah.

Lembu sedang di lapah kulitnya.....

Orang yang berpangalaman dalam acara melapah kulit lembu coz pakcik nie kerja die berniaga daging lembu n kerbau di Pekan Sehari setiap hari ahad di temerloh.


Rupa-rupa orang takde keje nak buat ...(Pstttttt:.... yang sebanarnya lari dari tugas memasak kat dapur tu. last2 terpaksa jadi bibik jaga anak2 saudara, tu ade 2 org lagi tak masuk dalam pic.)

Minah-minah gedik bersama dengan budak manja keledek.
Tiga dara gedik kat kampung KTSY...hahhaha opsss tak gedik sangat tau, ada batas2 die jugak kalu nak gedik2 nie..silap hari bulan kena ceramah free u all...hikhikhik

My lovely's MAK in the world...amacam ade sama ker tak rupaku dgn my MAK...hehhe

Sigedik yang selalu over u...adik bongsuku ini selalu jer cari pasal dengan aku.

Yang nie adik kedua aku...selalu aku kalu balik kg mesti bergaduh dengan die, ade jer yang nak bertekak dengan aku..huhuhu

My family tp aku tak de dlm pic tu...coz aku kena amek pic...hehe

Baru la aku ade pulak kali nie...hehehehe...
















Tiada ulasan: